ثبت برند چیست؟ مراحل و مدارک مورد نیاز جهت ثبت برند
- 25 آگوست
- 0
برند سازی یکی از شاخههای بازاریابی است. هر شرکتی بعد از مدتی فعالیت، برای حفظ و نگهداری از نام تجاری خود احتیاج به ثبت برند خواهد داشت و ثبت برند با توجه به نوع فعالیت شرکت انجام میشود.
در حقیقت، بازرگانان برای تمایز محصولات خود از محصولات سایر برندها، یک نام تجاری و لوگوی خاص انتخاب و محصولات خود را با آن نشان توزیع میکنند.
استفاده از آرم در شناختن محصول به حدی مهم است که مشتری میتواند محصولی را فقط بر اساس نام تجاری و آرم خود خریداری کند در حالی که هیچ گونه اطلاعاتی درباره سازنده یا شرکت مربوطه ندارد.
برند چیست؟
یک نام تجاری، یک نماد، مارک، آرم، نام، کلمه و … یا جملاتی است که شرکتها برای تمایز محصول خود از محصولات دیگران استفاده میکنند. ترکیبی از یک یا چند مورد از عناصر ذکر شده را میتوان برای ایجاد یک هویت تجاری استفاده کرد. حمایت قانونی که به یک نام تجاری داده میشود، یک برند نامیده میشود. در صورتی که تمایل به ثبت برند با نام لاتین داشته باشید، کارت بازرگانی یکی از مهمترین ملزومات برای ثبت برند است.
چرا باید برند ثبت کنیم؟
اگر برند خود را ثبت نکردید، پیشنهاد میکنیم زمان را از دست ندهید و برای ثبت برند خود اقدام کنید، چون شخص دیگری میتواند به راحتی نام تجاری شما را انتخاب کند و این عمل باعث ضرر در ایجاد مشاغل جدید و آسیب به توسعه محصولات یا خدمات شما و همچنین باعث جلوگیری از سوءاستفاده از محصولات شما میشود.
مطلب پیشنهادی:
شرایط و مدارک جهت تأسیس شرکت سهامی خاص
مدارک مورد نیاز جهت ثبت برند برای شخصیتهای حقیقی
شناسنامه
کارت ملی
کارت پایان خدمت (برای آقایان)
آدرس کد پستی و تلفن ثابت منزل و محل کار
آدرس ایمیل
لیست زمینههای فعالیت
تلفن همراه
طرح لوگو با سایز 6*6
مدارک مورد نیاز جهت ثبت برند برای شخصیتهای حقوقی (شرکت)
کپی آگهی تأسیس و آخرین تمدید مدیران شرکت به همراه روزنامه رسمی
اساسنامه شرکت
شناسنامه و کارت ملی مدیرعامل
کارت پایان خدمت مدیرعامل (برای آقایان)
مجوز فعالیت (جواز صنفی، جواز تأسیس، پروانه بهره برداری یا کارت بازرگانی)
آدرس کد پستی و تلفن ثابت منزل و محل کار
آدرس ایمیل
لیست زمینههای فعالیت
تلفن همراه
طرح لوگو با سایز 6*6
برند یا علامت تجاری توسط ادارهی مالکیت صنعتی صادر میشود و به افراد یا شرکتها اجازه میدهد تا از علامت و نشان تجاری خودشان استفاده کنند.
لازم است برای دریافت برند مجوز ارائه بدهید. این مجوز میتواند جواز کسب، جواز تأسیس یا پروانه بهرهبرداری و یا کارت بازرگانی باشد.
در صورتی که کارت بازرگانی داشته باشید، میتوانید در علائم تجاریتان از کلمه انگلیسی استفاده کنید. نشان شما در اندازه 6*6، میتواند هم بهصورت رنگی و هم سیاه سفید باشد.
مطلب پیشنهادی:
مراحل دریافت جواز تأسیس واحدهای تولیدی و پروانه بهره برداری چیست؟
مطلب پیشنهادی:
مدارک لازم جهت دریافت کارت بازرگانی حقیقی و حقوقی
کارت بازرگانی
کارت بازرگانی مجوزی است جهت صادرات یا واردات کالا که ابتدا با تأیید سامانه جامع تجارت و سپس توسط اتاق بازرگانی هر استان صادر میگردد، همچنین کارت بازرگانی بهصورت حقیقی یا حقوقی صادر میشود.
مدارک مورد نیاز جهت دریافت کارت بازرگانی:
تصویر رنگی همه صفحات شناسنامه مدیرعامل
تصویر رنگی پشت روی کارت ملی مدیر عامل و اعضای هیئت مدیره
تصویر گواهی تحصیلات مدیرعامل
تصویر پاسپورت مدیر عامل
گواهی عدم سوءپیشینه
یک قطعه عکس
تأییدیه کد پستی محل کار و منزل
گواهی بانکی مبنی بر حسن اعتبار
تکمیل فرم دال یا تعهدنامه دریافت کارت
تکمیل فرم انتخاب رشته فعالیت
تکمیل و امضای فرم پولشویی
تصویر رنگی اجاره نامه یا سند
اصل گواهی پلمپ
تصویر رنگی اظهارنامه ثبت نام در دفاتر بازرگانی
روزنامهی رسمی تأسیس، اساسنامه و کلیه تغییرات
موضوع شرکت باید در راستای صادرات و واردات باشد.
برای دریافت کارت باید حتماً مکانی که در سند آن تجاری قید شده را، یا بهصورت اجاره یا بهصورت سند مالکیت بهصورت تجهیز شده به اتاق بازرگانی جهت بازدید معرفی کرد.
برای کسب اطلاعات بیشتر و مشاوره لطفاً با شماره تماس شماره ۰۱۱۳۳۳۵۲۲۵۵ -۰۹۱۱۱۵۱۰۷۶۷ تماس حاصل فرمایید.
در پایان داهی تجارت آمادگی خود را جهت ثبت برند مورد نظر شما اعلام میدارد. همه چیز را به ما بسپارید…