: 09111510767

ثبت سفارش چیست و چگونه باید ثبت سفارش انجام داد؟ + مشاوره رایگان ثبت سفارش

ثبت سفارش چیست و چگونه باید ثبت سفارش انجام داد؟ + مشاوره رایگان ثبت سفارش

ثبت سفارش چیست و چگونه باید ثبت سفارش انجام داد؟ + مشاوره رایگان ثبت سفارش

  • 15 فوریه
  • 2

ثبت سفارش یکی از الزامات واردات کالا به داخل کشور است. هر شرکت یا شخصی که از واردات کالا به داخل کشور دارد باید از سازمان توسعه تجارت مجوز ثبت سفارش اخذ کند. به‌موجب سند ثبت سفارش می‌توانید کالای مورد نظر خود را وارد کشور کنید. البته دریافت مجوز از سازمان توسعه تجارت ابتدای کار است و برای ترخیص کالای ثبت شده باید به گمرک مراجعه کنید. اخذ مجوز ورود کالا به کشور را ثبت سفارش می‌گویند که شامل کد ۸ رقمی است که به آن مجوز ثبت سفارش گفته می‌شود.

 

مراحل ثبت سفارش:

برای ثبت سفارش ابتدا باید پیش فاکتور کالای مورد نظرتان را از فروشنده دریافت و اطلاعات آن را در سایت ثبت کنید. در این سایت متقاضیان حقیقی و حقوقی می‌توانند با مراجعه به  وب سایت sabtaresh.tpo.ir ثبت نام نموده و با دریافت کد کاربری و رمز عبور شخصی از طریق این سایت سفارش‌های واردات خود را ثبت نمایند که کلیه پیگیری‌های لازم از طریق این سیستم میسر هست. متقاضیان پس از اطلاع از پایان مراحل اداری ثبت سفارش از طریق همین وب سایت تائید یا عدم تائید واردات کالای خود را مشاهده می‌کردند.

 

پس از گذراندن مراحل ثبت سفارش و دریافت کد ۸ رقمی پرونده ثبت سفارش بدون نیاز به مراکز ثبت سفارش سطح کشور به‌صورت خودکار به شعب بانک عامل و گمرکات اجرایی کشور ارسال خواهد گردید ایجاد سیستم ثبت سفارش کالا ثبت آماری و کنترل ضوابط فنی برای کالاهای وارداتی توسط دولت انجام می‌پذیرد.

البته برخی از کالاها برای واردات نیازمند اخذ مجوز پیش از ثبت سفارش نیز است. به‌طور مثال برای واردات تجهیزات پزشکی نیازمند اخذ کد irc از سازمان غذا و دارو است و با دارا بودن کد irc می‌توانید اقدام به ثبت سفارش کالا نمایید. به‌طور مثال کالاهایی مانند غلات جو ذرت و… نیازمند اخذ مجوز دامپزشکی است که بعد از ثبت اطلاعات پرو فرما در سایت به‌صورت اتوماتیک این پرونده به سامانه قرنطینه ارجاع داده شده و بعد از پیگیری‌های اداری تائید مجوز دامپزشکی اخذ می‌شود و پس از آن برای کارشناسی ثبت سفارش ارجاع داده می‌شود.

 

سیستم الکترونیکی ثبت سفارش:

این سیستم به لحاظ کنترل آنلاین واردات کشور از اهمیت بالایی برخوردار است و جهت کنترل قیمت کالاها، تراز تجاری با کشورهای خارجی و … تهیه راه اندازی گردیده است.

 

اهداف راه اندازی سیستم الکتریکی ثبت سفارش:

*افزایش دقت و سرعت در ثبت نام و ثبت سفارش توسط بازرگانان در سراسر کشور

*افزایش سرعت در عملکرد کارشناسان و مدیران ثبت سفارش‌های در سراسر کشور

*ارائهٔ اطلاعات دقیق به بازرگانان و کاربران سیستم در حداقل زمان

*حذف محدودیت زمانی برای انجام و پیگیری ثبت سفارش‌های، امور کارشناسی و مدیریت بر آن

*ایجاد ارتباط دقیق و سریع و مطمئن با سازمان‌های مرتبط از جمله گمرک، بانک مرکزی و …

*حذف مشکلات و معضلات سیستم موجود

 

راه ارتباطی با داهی تجارت:

مازندران – ساری
میدان امام – ساختمان برلیان – طبقه اول واحد 16

۰۱۱۳۳۳۵۷۰۴۱
۰۹۱۱۱۵۱۰۷۶۷

 

 

علیرضا آزادبخت
مشاوره واردات
مشاوره و تماس
محمدرضا آزادبخت
مشاوره اخذ کارت بازرگانی
مشاوره و تماس
ندا اردشیری
مشاوره ترخیص کالا و ثبت شرکت
مشاوره و تماس

الهه رضاپور
حسابدار
تماس با مشاور
سمیه صالح نژاد
ثبت سفارش تولیدی
تماس با مشاور
زینب مخلوقی
ثبت سفارش تجاری
تماس با مشاور

مقالات مرتبط

    2 نظر

    • Author’s gravatar
      پاسخ

      سلام وقتتون بخیر ببخشید ودیعه ثبت سفارش و سپرده ثبت سفارش اصلا چه چیزی هستند لطفا راهنماییم کنید واقعا لازم دارم …..ممنون

      • Author’s gravatar
        پاسخ

        سلام دوست گرامی
        بازرگانی که مبلغی را برای ورود کالا به فروشنده خارجی حواله میکند حداکثر 35 درصد ارزش کالا را به صورت نقدی یا غیر نقدی نزد بانک به امانت میگذارد و این امانت تا زمان رسیدن کالا به کشور و ترخیص با ارائه پروانه الکترونیکی نزد بانک میماند.

    ارسال نظر

    آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.