: 09111510767

کارت بازرگانی موردی چیست و شرایط دریافت کارت بازرگانی موردی چگونه است؟

کارت بازرگانی موردی چیست و شرایط دریافت کارت بازرگانی موردی چگونه است؟

کارت بازرگانی موردی چیست و شرایط دریافت کارت بازرگانی موردی چگونه است؟

  • 15 فوریه
  • 0

کارت بازرگانی موردی یکی از انواع کارت بازرگانی است که به جهت تسهیل در واردات به تولید کنندگان اختصاص می‌یابد.

طبق بندت تبصره بند ۱ ماده ۱۰ آئین‌نامه اجرایی قانون مقررات صادرات و واردات، واردکنندگان مبتدی می‌توانند برای یک دوره شش‌ماهه با مجوز وزارت صنعت، معدن و تجارت نسبت به صدور کالا اقدام نمایید.

شرایط اعطا کارت بازرگانی موردی بسیار ساده و آسان است، به همین جهت فقط یک‌بار در طول عمر کار یک تولیدکننده صادر می‌شود. در این نوشته به بررسی کارت بازرگانی موردی خواهیم پرداخت. با ما در ادامه همراه باشید.

 

کارت بازرگانی موردی مناسب چه کسانی است؟

کارت بازرگانی موردی مناسب افرادی است که بخواهند ماشین‌آلات خط تولید، قطعات خط تولید و همچنین لوازم یدکی وارد کنند؛ اما کارت بازرگانی ندارند یا نیاز به داشتن کارت بازرگانی در طولانی‌مدت ندارند. همان‌طور که می‌دانید صدور کارت بازرگانی پرهزینه و زمان‌بر است. همچنین مسئولیت‌های زیادی ازجمله هزینه‌های مربوط به اداره دارایی، تأمین اجتماعی و … بر عهده دارنده کارت بازرگانی است. به همین جهت واردکننده ترجیح می‌دهد از کارت بازرگانی موردی برای واردات دستگاه‌های خط تولید خود اقدام کند.

 

بر اساس قانون صدور مجوز موردی برای واردات ماشین‌آلات، تجهیزات، اجزا و قطعات مربوطه مورد نیاز واحدهای تولیدی فاقد کارت بازرگانی تنها یک‌بار و برای مدت مشخص (حداکثر ۶ ماه) مجاز است و تمدید آن در صورت داشتن شرایط لازم و معتبر منعی ندارد.

 

سازمان صنعت معدن تجارت کارت بازرگانی موردی را بسیار ساده با یک روند کوتاه صادر می‌کند تا با مدارک نسبتاً کم و قابل قبول کارت بازرگانی را صادر می‌کنند.

 

 افرادی که می‌خواهند این کارت را داشته باشند یا باید تولیدکننده باشند و یا اینکه پروانه بهره‌برداری و یا جواز تأسیس صنعتی داشته باشد. در حالت دوم باید پروژهٔ صنعتی آن حداقل ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته باشد که نیاز به تأیید کارشناس مربوطه دارد.

 

 اگر پیشرفت فیزیکی تأیید شود نیاز دارد که ساختمان‌های موردنیاز ازجمله سولهٔ تولید اداری و فونداسیونی که قرار است ماشین‌ها به روی آن نصب شوند آماده باشند و هر چیز به غیر از نصب ماشین‌آلات در این پروژه آماده باشد در این صورت کارشناس مربوطه در سازمان صنایع آن ۶۰ درصد پیشرفت رو تأیید می‌کند.

 

فرد تولیدکننده که قرار است از کارت بازرگانی موردی استفاده کند، باید جواز تأسیس را از سازمان صنعت معدن هم دریافت کند. این فرایند حدود ۱ هفته الی ۱۰ روز زمان می‌برد. این جواز تأسیس با هزینه‌های نسبتاً کمی صادر می‌شود.

 

کارت پیله وری چیست و شرایط دریافت کارت پیله وری چگونه است؟

 

مدارک مورد نیاز برای صدور کارت بازرگانی موردی برای شخص حقوقی:

کپی کارت ملی تمام اعضای هیئت و مدیره

آگهی تأسیس

 آگهی تغییرات

 روزنامه آگهی تأسیس

 نامه درخواست در سربرگ شرکت همراه با مهر و امضای شرکت

امیدواریم به بخشی از پرسش‌های شما پاسخ داده باشیم.

 

شرکت داهی تجارت آماده ارائه خدمات ثبت سفارش، امور گمرکی، ترخیص کالا و… به واردکننده‌های گرامی است. برای کسب اطلاعات بیشتر لطفاً با ما تماس بگیرید.

 

علیرضا آزادبخت
مشاوره واردات
مشاوره و تماس
محمدرضا آزادبخت
مشاوره اخذ کارت بازرگانی
مشاوره و تماس
ندا اردشیری
مشاوره ترخیص کالا و ثبت شرکت
مشاوره و تماس

 

مقالات مرتبط
    ارسال نظر

    آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.