: 09111510767

ثبت و سفارش و ترخیص مواد اولیه کارخانجات

ثبت و سفارش و ترخیص مواد اولیه کارخانجات

ثبت و سفارش و ترخیص مواد اولیه کارخانجات

  • 15 فوریه
  • 2

واردات و ثبت سفارش مواد اولیه کارخانجات برای کارخانه‌های تولیدی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. مراحل ثبت سفارش مواد اولیه کارخانه‌ها و واردات آن از طریق گمرکات کشور مراحلی دارد که در این نوشته به بررسی آن خواهیم پرداخت.

 

ثبت سفارش واردات مواد اولیه کارخانجات:

ابتدا خریدار فروشنده مواد اولیه صنایع و کارخانه را در کشور مقصد مشخص می‌کند. در قدم اول پیش فاکتور از فروشنده دریافت و در سامانه جامع تجارت درخواست واردات ثبت می‌شود. بر اساس قوانین جدید، واردات مواد اولیه کارخانجات باید با کارت بازرگانی که نشان دهنده تولیدی بودن واردکننده هست، انجام شود. همچنین واحد تولیدی باید پروانه بهره برداری از سازمان ((صمت)) داشته باشد.

 

برای ثبت سفارش مواد اولیه کارخانجات ابتدا در سامانه ثبت سفارش ثبت نام می‌کنیم و درخواست واردات مواد اولیه را ثبت می‌کنیم که به این کار ثبت سفارش مواد اولیه کارخانجات گفته می‌شود. در این مرحله اطلاعات مربوط به پرو فرما (مبلغ، وزن، مقدار، کشور تولید کننده، ذینفع، کشور مبدأ حمل و …) ثبت می‌شود.

 

این درخواست به سازمان صنعت و معدن استانی که کارخانه در آن واقع شده است ارسال می‌شود و کارشناسان مربوطه به بررسی کالای مورد نظر برای واردات به کشور می‌پردازند. یکی از مواردی که کارشناسان به آن توجه می‌کنند، تطبیق ظرفیت تولیدی شرکت وارد کننده با مقدار مواد اولیه وارداتی به کشور است.

 

پس از تائید ثبت سفارش و مشخص نمودن بانک مورد نظر جهت حواله پول و پرداخت مبلغ نیم در هزار ارزش پرو فرما به عنوان کارمزد سازمان صنعت و معدن شماره ثبت سفارش مشخص می‌شود.

پس از انجام  مراحل تخصیص ارز دولتی برای واردات مواد اولیه کارخانجات از طریق بانک عامل و بانک مرکزی پیگیری می‌شود.

 

خدمتی دیگر از داهی تجارت:

واردات ذرت دامی، جو دامی، نهاد های دامی از بندر امیر آباد بهشهر

 

ترخیص مواد اولیه کارخانجات از گمرکات:

پس از رسیدن محموله به گمرک مراحل مربوط به ترخیص مواد اولیه صنایع و کارخانه‌ها انجام می‌شود. در این مرحله مشتری اصل مدارک مربوط به محموله به همراه وکالت نامه ترخیص کار را به ترخیص‌کار تحویل می‌دهد تا ترخیص کار مقدمات ترخیص کالا در کمترین زمان و با کیفیت بالا را انجام دهد.

در این بخش مشخصات محموله در سامانه EPL گمرک ثبت می‌شود. در این سامانه مشخصات کالا اظهار می‌شود. پس از اظهار مشخصات کالا، برای روند ترخیص، مسیر مشخص می‌شود. این مسیر به سه بخش سبز، زرد و قرمز تقسیم می‌شود.

 

مسیر سبز در ترخیص کالا:

در مسیر سبز نیاز نیست کارشناس مدارک و محموله را بررسی نماید و محموله پس از پرداخت حقوق گمرکی ترخیص می‌شود. بیشتر ماشین آلات مورد استفاده در تولید، در این مسیر قرار می‌گیرند.

 

مسیر زرد در ترخیص کالا:

در مسیر زرد مدارک باید توسط کارشناسان مجازی سامانه EPL بررسی شود و پس از تائید کارشناسان محموله از گمرک ترخیص می‌شود.

 

مسیر قرمز در ترخیص کالا:

در مسیر قرمز علاوه بر تائید کارشناسان مجازی، بازرسانی به صورت حضوری باید محوله را مورد بررسی قرار دهند و پس از تائید کارشناسان محموله ترخیص می‌شود.

 

ثبت سفارش و ترخیص نشاسته از گمرکات کشور:

نشاسته کاربردهای بسیار فراوانی در صنایع غذایی و دیگر صنایع دارد. از نشاسته‌های صنعتی می‌توان در صنایعی مانند مقواسازی، کارتن سازی، کاغذ سازی، چسب سازی، صنعت چاپ و … مورد استفاده قرار می‌گیرد. همچنین نشاسته‌های اصلاح شده به دلیل قیمت مناسب آن در صنایع دارویی و آرایشی هم کاربرد فراوان دارد.

شرکت داهی تجارت پروژه‌های بسیاری از ثبت سفارش و ترخیص نشاسته را برای وارد کننده‌های نشاسته و شرکت‌های تولیدی به پایان رسانده است.

 

ثبت سفارش و ترخیص مواد اولیه کارخانجات تولید مواد پلاستیکی

این کارخانجات در زمینه تولید محصولات پلاستیکی مانند انواع اتصالات پلاستیکی، فلانچ پلاستیکی، اتصالات آبیاری، کمربندهای پلاستیکی فعالیت دارند. مواد اولیه این کارخانجات بیشتر وارداتی بیشتر از کشور چین وارد کشور می‌شوند. شرکت داهی تجارت در زمینه ثبت سفارش و ترخیص مواد کمک فرایند ورق، استابلایزر (پایدارکننده) روان کننده ورق بی کربنات سدیم، دی اکسید تیتانیوم، آزیدو کربن آمید و … برای شرکت‌های تولیدکننده فعالیت دارد.

 

تثبیت سفارش مواد اولیه کارخانجات, ترخیص از گمرکات, ترخیص کار مواد اولیه, ترخیص کار ویژه کارخانه, ترخیص مواد اولیه, شرکت ترخیص, شرکت داهی تجارت, معافیت های مواد اولیه کارخانه, واردات مواد اولیه کارخانه,ثبت سفارش ورق MDF, ترخیص مواد اولیه ورق MDF

 

ثبت سفارش و ترخیص مواد اولیه کارخانجات تولید کننده ورق MDF

شرکت‌های تولید کننده ورق‌های MDF برای فرایند روکش کاری از کاغذ دکوری پایه استفاده می‌کنند. در مواردی محدود نیز از این کاغذها برای رنگ کاری‌های دقیق و ظریف از انواع بدون رنگ و طرح آن به‌صورت ساده برای پوشش سطح MDF و زیرسازی رنگ استفاده می‌کنند. در این صورت این روکش می‌تواند صاف یا طرح برجسته مثل نقش رگه‌های چوب، تار و پود و … براق یا مات باشد، سپس روی آن‌ها را رنگ می‌کنند.

 

ثبت سفارش و ترخیص ورق آلومینیوم برای کارخانجات تولیدی

امروزه ورق‌های آلومینیومی کاربردهای فراوانی در صنایع مختلف دارند. ورق‌های کامپوزیت مورد استفاده در نمای ساختمان هم از محصولاتی است که با استفاده از ورق‌های آلومینیومی ساخته می‌شود. از این ورق‌ها در صنایعی مانند اتومبیل سازی، هوا و فضا، صنایع دریایی، صنایع حمل و نقل ریلی، قوطی‌ها و بسته بندی، صنعت ساختمان، صنعت برق و … مورد استفاده قرار می‌گیرد.

شرکت داهی تجارت آزادبخت تجارب و پروژه‌های بسیاری را در زمینه ثبت سفارش و ترخیص ورق آلومینیوم به پایان رسانده است.

 

خدمات شرکت داهی تجارت در مشاوره بازرگانی و انجام امور گمرکی:

شرکت داهی تجارت با تیم متشکل از کارشناسان خبره در زمینه ثبت سفارش و تخصیص ارز دولتی و ترخیص کالا از کلیه گمرکات کشور فعالیت دارد. این شرکت تجارب بسیاری در زمینه ثبت سفارش و ترخیص کالا دارد.

 

شرکت داهی تجارت آزادبخت افتخار همکاری با شرکت‌های تولید کننده جهت ثبت سفارش و ترخیص مواد اولیه کارخانه و صنایع زیر دارد:

شرکت پویا پلاست مازرون:

تعاونی تولیدی کرک بابل

خزر باند راد

ساحل شیمی

دارو ساحل

گرما الکتریک

تیان چوب

سیم آبدیده بشل

رویش طبرستان

ایمن مصالح سازان

ایمن راه کار

تورینه بافت سبز شمال

شرکت آسیاب طلایی

شرکت کیمیا گاز

شرکت آمارد دام

شرکت زنبق طلایی

شرکت کیمیای سعادت

شرکت سبز نگار البرز

شرکت کیان فرا پارس

شرکت صدف خاورمیانه

شرکت تابان میوه ماندگار زاغمرز

شرکت ساریه شمال

شرکت رماک گستر

شرکت آمل به دانه

شرکت فولاد سازه خزر

شرکت آرمان پوشش پرشین

شرکت کوثر نگین تجارت

شرکت نسیم صباح مازند

شرکت بهین گستر الوند

شرکت مهرگان پیشرو صنعت

شرکت فولاد سازه

شرکت پیشرو کارتن

شرکت فولاد البرز

 

نمونه محموله‌های مواد اولیه کارخانجات ثبت سفارش و ترخیص شده توسط شرکت داهی تجارت:

آزیدو کربن آمید، استابلایزر (پایدار کننده)، دی اکسید تیتانیوم، کمک فرایند ورق، دیسک کتان فرچه، پلی استر فیلم با گرید صنعتی، شات بلاست، خط تولید درب و پنجره PVC، برس سیمی آهن و فلز، کوره صنعتی برای گداختن آلومینیوم، تمیز کننده خمیر پولیش، یراق آلات درب و پنجره، انواع ورق‌های آلومینیوم، گرانول پلی پروپیلن، پلی ال، نخ فایبرگلاس، هاردنر، کاغذ دکور پایه، کارت آلفا، مغزی کارباید، نشا آنتوریوم، ورق شبرنگ غیر قابل چاپ، چشم گربه‌ای ترافیکی، خط تولید دستگاه بافندگی راشل جهت تولید کیسه پیاز، قالب پمپ، چرخ گاری، ورق استیل، کارتاب هیدرو کلراید، تیوفانات متیل، آبامکتین ۹۵% TC، رول کاغذ، برس میوه، پولیش میوه، خمیر چوب شیمیایی آمده شده، خمیر کاغذ، دستگاه درجه بندی کیوی، افزودنی خوراک دام و طیور، غلتک‌های ماشین نورد، دستگاه جداکننده چربی و میکروب، دستگاه بسته بندی کره، طعم دهنده طبیعی کره، دستگاه یکسان کننده چربی کره، دستگاه پلت، ورق نازک پلی اتیلن، ورق رنگی آلومینیوم، چسب پلیمری صنعتی، نمد فت برای تولید ورق ماشین، خمیر کاغذ سفید نشده، صفحه سنگ برای برش و سایش، سنباده رولی، کانتینر مستعمل، صفحات مسی تجهیزات نورد، الکتروموتور، بلبرینگ و …

 

برای کسب اطلاعات بیشتر و مشاوره ثبت سفارش و ترخیص مواد اولیه کارخانه و صنایع لطفاً با کارشناسان ما در داهی تجارت تماس بگیرید.

 

 

علیرضا آزادبخت
مشاوره واردات
مشاوره و تماس
محمدرضا آزادبخت
مشاوره اخذ کارت بازرگانی
مشاوره و تماس
ندا اردشیری
مشاوره ترخیص کالا و ثبت شرکت
مشاوره و تماس

 

مقالات مرتبط

    2 نظر

    • Author’s gravatar
      پاسخ

      سلام
      من دکتررجبی، مدیر عامل شرکت داروسازی دکتر رجبی هستم از شهر مشهد. مدتی است در این فکرم که بجای واحد بازرگانی خارجی در شرکت، از کمک یک شرکت بازرگانی معتبر برای امر واردات مواد اولیه دارویی بهره گیرم.

      لطفا نظر خودتان را در مورد تصمیم من بفرمایید
      آیا می توانید در این امر شرکت من را یاری کنید؟
      اردتمند

      • Author’s gravatar
        پاسخ

        درود بر شما دوست گرامی، بله لطفا با شماره زیر تماس بگیرید. ۰۹۱۱۱۵۱۰۷۶۷

    ارسال نظر

    آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.